Efter de nye regler skal du holde styr på om der er feriedage nok, når du vil holde ferie.
I Feriedageberegneren fra Praktisk IT kan du let finde ud af hvor du står.
Bestilling:
kontakt@praktisk-it.dk
eller formularen i højre side af skærmen.
Pris: Et håndteringsgebyr
på 50 kr. + moms
Du har ret til at bruge og videregive Feriedagsberegneren, men den må ikke sælges videre under nogen form.
Feriedagsberegneren indgår i Fleksskema 2020.
Fleksskema
Arbejdstidsregistrering i Fleksskema fra Praktisk IT - let, billigt og simpelt
Har Ibrug for at registrere:
Arbejdstid med flexsaldo
Mulighed for delt arbejdstid
Gemme vanlig arbejdstid på forhånd, så du kun skal skrive "ikke-vanlig" arbejdstider
Ændre den registrede vanlige arbejdstid pr. måned
Opsummeringer pr. måned og år
Fraværs typer
Feriedage (hele og halve)
Særlige Feriedage (i timer)
Omsorg (i timer)
Sygedage (i timer)
Barn Syg
Barsel og sygdom i forbindelse med barsel
Borgerligt ombud
Andet
Registreringer der kan slå til / fra
Advarsel hvis max. flekssaldo overskrides
Kvartalsvis regnskab over afvikling af flekstid
Beregnet tillæg for Overabejde
Tillæg for arbejde på særlige tider
Tillæg weekend og helligdag
Flexskema fra Praktisk IT er en skabelon til Excel, du kan bruge til den daglige registrering af arbejdstid.
Hver enkelt medarbejder har sit eget skema med en standard arbejdstid. Så det kun er de dage hvor hun arbejder "anderledes", at der skal tastes. Fleksskemaet markerer sidst indtastet dato, så det er let at finde hvor man skal skrive.
Hver månedsark indeholder en opsummering af de enkelte fraværstyper. Opsummeringen samles på et dataark pr. kvartal og pr. år.
Fleksibel løsning
Du styrer selv nogle af beregningerne i fleksskemaet. Du skriver f.eks. selv jeres satser for overarbejde eller tillæg. Er der f.eks. ingen fast aftale om tillæg skriver du blot 0.
Ændre aftaler eller arbejdstid sig i løbet af året, kan du gemme indtastninger og beregninger til dato og skrive de nye aftaler ind. Fleksskemaet vil derefter udføre beregningerne med de nyt tider / satser uden at glemme det allerede indtastede.
Hvis i har særlige regler så kontakt Praktisk IT. Fleksskemaet kan tilrettes på flere forskellige måder.
Fraværssedler og fælles overblik
Er du personaleansvarlig for en gruppe medarbejder kan du benytte Oversigtsskemaet. Her kanalle medarbejdere gemme deres opsummeringer fra Fleksskemaet, så I får en samlet oversigt over flekssaldo, fravær og rest-ferie, for alle medarbejdere f.eks. i en afdeling.
Hvis I har fraværssedler / tro-love-erklæringer i elektronisk form, kan Fleksskemaet sættes op så disse automatisk bliver åbnet, hvis der markeres for fravær.
Skemaet kan beskyttes med kodeord, så kun personaleansvarlige kan se indholdet.
Ekstra tilbehør
Som ekstra tilbehør kan du købe Word-skabelonen Fraværserklæring. (pris 1300 kr + moms) og / eller Oversigtsarket (pris 1500 kr. + moms)
Flexskema forudsætter adgang til Excel 2010/2013/2016
Flexskema findes pt. ikke som PlusPakke.
Priser
Alle priser er ekskl. moms og pr. CVR. nr.
Årlig opdatering koster kr. 1999,00 ekskl. moms pr. CVR. nr.