Der er forskellige brugbare værktøjer i Word, som ikke ligger i fanen eller værktøjsbjælken.
For at finde dem skal du (2010):
- Vælg <Filer> --> <Indstillinger> --> <Tilpas båndet>
- På rullelisten <Vælg kommandoer fra> skal du vælge <Alle kommandoer>
- Find den funktion du vil have
- Find den fane / gruppe funktionen skal placeres i (f.eks. Startside)
- Klik på <Tilføj>
- Afslut med <OK>
I 2007 skal du tilføje til Værktøjslinjen <Hurtig adgang>
I 2003 finder du funktionerne ved at trykke ALT+F8
Prøv at tilføje <Funktionen Beregning> så kan du:
- Skriv et regnestykke i din tekst (f.eks. 2+2)
- Marker regnestykket --> Vælg <Funktionen Beregning>
(resultatet står i statuslinjen i bunden af skærmen) - Klik efter regnestykket skriv = tryk CTRL+V (<Sæt ind>)
Så står der 2+2=4 i dit dokument :-)
Word kan regne med plus, minus, gange og divider.