Opret en talliste i et Word-dokument

05.05.2014 redigeret 12.10.2020

#WordTip

Hvis du skal bruge en liste med tal i Word, så kan du bruge opstilling med tal.

Men hvis du ikke skal skrive noget, kun bruge tallene, så skal du sidde og trykke RETUR for hvert tal.

I stedet for kan du:

  1. opret listen i et regneark (se evt. tips om dette)
  2. Kopier listen
  3. Skift til tekstbehandlingen
  4. Vælg Rediger -->  Sæt ind (CTRL+V)
    Du skal bruge Bevar kildeformatering for at få tallene i en tabel. Hvis det ikke er standard skal du vælge det på I-mærket.
  5. Tallene sættes ind i en tabel.

Hvis du kun ønsker tallene (uden tabellen) skal du vælge at sætte tallene ind som tekst

  1. Følg ovenstående vejledning
  2. Klik på I-mærket og Vælg ikonet Behold kun tekst
    (Se figur 1)
     
Indsæt som tekst

Figur 1